στην καινη διαθηκη δεν καταγραφονται πληροφοριες
σχετικα με τον τροπο που τηρουσαν την εορτη της
Αναστασης τα μελη της πρωτης χριστιανικης εκκλησιας
ετσι μεταγενεστεροι χριστιανοι αρχισαν να
επιχειρηματολογουν οσον αφορα τις πρακτικες των πρωτων
χριστιανων
η πρωτη πασχαλια εριδα σχετικα με τον ετησιο εορτασμο του
χριστιανικου πασχα δηλαδη της αναστασης εμφανιστηκε κατα
το 2ο αιωνα οι εκκλησιες της μικρας ασιας ακολουθουσαν την
αρχαια ιωαννεια τεσσαρεσκαιδεκατικη πρακτικη τηρωντας σε
ετησια βαση τον μυστικο δειπνο η αλλιως το αναμνηστικο
δειπνο του κυριου την ιδια ημερομηνια με το πασχα των
εβραιων απο σημαινε οτι εορταζοταν το πασχα την ημερα που
ανιστοιχουσε στις 14 του ιουδαικου μηνα νισαν ανεξαρτητως
απο το αν αυτη η ημερα συνεπιπτε να ειναι κυριακη μερα η
οποια ονομαζοταν τοτε ημερα του ηλιου
η εορτη στην αρχη κατα αμεσο παραλληλισμο με το ιουδαικο
πασχα ετελειτο καθε ετος στις 14 του μηνα νισαν δινοντας
εμφαση στην σταυρικη θυσια του χριστου αυτο ηταν σε
αρμονια με τα λογια του αποστολου παυλου γιατι ωσοτου να
ερθει ο κυριος παντοτε οποτε τρωνε αυτο το ψωμι και πινετε
αυτο το ποτηριο διακηρυττετε το θανατο του κυριου